اخبار موبایل های تازه وارد

در روند داوری مقالات IEEE کارکنان هوآوی فعالیتی ندارند

شما اگر به هر یک از رسانه های دنیای تکنولوژی سری بزنید، هوآوی نامی است که در صفحات این رسانه ها خیلی بیشتر از گذشته قابل مشاهده می باشد. البته این بار برخلاف همیشه درصد بالایی از این خبرها نشان از اوضاع بسیاری بدی است که این شرکت فناوری و تولیدکننده سخت افزار با آن مواجه گردیده است. ساعاتی پیش IEEE هم به لیست تحریم کنندگان این برند چینی ملحق شده و اعلام کرده است که از تصمیم دولت ایالات متحده آمریکا در این زمینه پیروی خواهد کرد.

در ابتدای امر لازم به ذکر است که IEEE به موسسه مهندسان برق و الکترونیک گفته می شود که مخفف شده عبارت Institute of Electrical and Electronics Engineers است. این شرکت پس از تحریم کردن شرکت چینی هواوی به کارکنان خود این اطمینان را داده است که تصمیم گرفته شده کمترین اثر ممکن را فعالیت های درحال انجام خواهد داشت. اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد، این است که IEEE سال ها به عنوان سازمانی مستقل برای فعالیت دانشمندان معرفی شده و با اتخاذ کردن چنین تصمیمی در معرض انتقادهایی قرار خواهد گرفت.

این تصمیم زمانی علنی شده و توسط رسانه های مختلف پوشش داده شد که این سازمان یک ایمیل برای ویراستاران مقالات خود با این مضمون ارسال کرده است که کارکنان هواوی از این پس نمی توانند به عنوان داور یا ویراستار مسئول مقالات در مجلات مربوط‌به IEEE فعالیت کنند. حال تصویر این ایمیل برای اویلن بار در شبکه های اجتماعی چین و سپس در رسانه های دیگر منتشر گردید. پس از این این اقدام IEEE به صورت واکنش نشان داده و تایید کرده است که هواوی وارد لیست تحریمی این سازمان شده و این تصمیم نیز به دنبال اجرای مقررات آمریکا گرفته شده است. هرچند این سازمان در ادامه بیان داشته که براساس قوانین آمریکا شرکت‌ های وابسته به هواوی یا کارکنان آن‌ها نباید در فعالیت ‌هایی که به‌ نوعی عمومی نیستند، فعال باشند و فعالیت در پروسه داوری این مجموعه شامل این بخش می شود.

منبع

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *