دسته‌بندی نشده

عرضه نسل جدید اکسپریا ایکس زد پریمیوم با طراحی بدون حاشیه

امروزه اکثر شرکت های طراحی گوشی های هوشمند سعی بر این دارند که گوشی هایی تولید کنند که صفحه نمایش بزرگ تر و حاشیه های کمتری داشته باشد . شرکت سونی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در گوشی های خود به خصوص گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم سعی می کند مقدار حاشیه را به حداقل برساند.بااین‌‍ حال سونی امسال از چنین روندی برای طراحی گوشی‌های هوشمند خود پیروی نکرده است و اکسپریا ایکس‌زد‌اس، اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم و اکسپریا ایکس‌زد ۱ از زبان طراحی قدیمی سونی، موسوم به اُمنی‌بالانس استفاده می‌کنند. البته گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که این روند در سال آینده ادامه نخواهد یافت و ژاپنی‌ها از زبان طراحی جدید «میرای» بهره خواهند برد؛ این موضوع باعث خواهد شد گوشی‌های جدید سونی در سال ۲۰۱۸ با طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبل عرضه شوند.

 

 

گوشی جدید سازنده‌ی ژاپنی به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده است؛ پردازنده‌ی مذکور در سال ۲۰۱۷ توسط کوالکام معرفی شد و به‌زودی نسل جدیدتر آن با نام اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی خواهد شد. از دیگر مشخصات فاش‌شده برای گوشی جدید سونی، می‌توان به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

 

مهم ترین نکته ای که می توان به این گوشی در نظر گرفت صفحه نمایش ۱۴۹ در ۷۴ در ۷.۵ میلی‌متر ان می باشد که در مقایسه با نسخه قبلی آن از سایز کمی برخوردار می باشد . با توجه به اینکه سونی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با گوشی سونی H8541 دارد، اما به صفحه‌نمایش کوچک‌تری مجهز شده است؛ انتظار داریم پرچم‌دار جدید این سازنده آسیایی، حاشیه‌های باریک‌تری داشته باشد که در این صورت، سونی H8541 به رقیب قدرتمندی برای پرچم‌داران سال آینده مبدل خواهد شد.

 

نمایشگر گوشی جدید سونی از فناوری HDR10 بهره برده، به تکنولوژی Triluminos مجهز شده و از موتور پردازش تصویر معروف X-Reality نیز استفاده می‌کند تا رسما حجت بر ایکس زد پریمیوم تمام شود. نحوه چینش ساب‌پیکسل‌های RGB این مدل تفاوت چندانی با گوشی 4K‌ سابق سونی ندارد و پیکسل‌ها به همان شکل در کنار یکدیگر آرام گرفته‌اند.

نمایشگر به طور کلی تصاویر را خیلی خوب و شفاف نشان می‌دهد و حتی به لطف پنل IPS نیز در نگاه از زوایا دچار رنگ‌پریدگی نمی‌شود بنابراین می‌توانید خیلی راحت به صورت گروهی و از زوایای مختلف یک فیلم با رزولوشن بی‌نهایت (!) را بر روی گوشی دلبندتان بریزید و تماشا کنید.

کنتراست صفحه نمایش گوشی نسبت به گذشته افزایش یافته و میزان نور آن در بیشترین حالت خود به 548 نیت می‌رسد. با این حال می‌توانید تا در زیر نور آفتاب نیز با این مدل کار کنید. البته نسبت به رقبای قدرتمندی همچون گلکسی S8 خوانایی نمایشگر در زیر نور و به طور کلی بیرون از خانه، چندان بالا نیست. با توجه به رفلکس بالای صفحه نیز شاید گاهی اوقات در و دیوار را در نمایشگر ببینید که برای مدلی در این سطح خیلی جالب نیست!

 

اببته هیچ یک از این ها توسط وبسایت رسمی سونی منتشر نشده است و برای اطلاع از اخرین اخبار در مورد این گوشی باید منتظر بمانیم .

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *