اخبار موبایل های تازه وارد

معرفی گوشی وان پلاس 5T به عنوان برترین گوشی در شارژ سریع

امزوزه شارژ سریع گوشی یکی از معیار هایی است که کاربران در هنگام خرید گوشی به آن توجه می کنند و شرکت های طراحی موبایل سعی می کنند مدت شارژ گوشی را کاهش دهند . امروزه اکثر گوشی‌های اندروید با استفاد از شارژر USB-C از قابلیت شارژ سریع برخوردارند. این موضوع در مورد جدیدترین آیفون‌ها نیز صدق می‌کند؛ ولی برای دسترسی به آن باید به‌صورت جداگانه یک شارژر ۲۹ واتی و یک کابل USB-C-to-Lighting (که جمعا ۶۸ دلار قیمت دارند) خریداری کنید.

 

 

برای تست شارژ هر یک از گوشی ها ان ها را در یک زمان 30 دقیقه ای با استفاده ازز شارژگر های استاندارد و باتری خالی استفاده کردند . این آزمایش وان پلاس 5T رتبه اول را از آن خود کرد و موفق شد در عرض ۳۰ دقیقه، ۵۹ درصد شارژ شود. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که مزیت این دستگاه نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند چیست؟ وان پلاس 5T برخلاف فناوری به کار برده‌شده در اکثر گوشی‌های اندروید، از شارژر سریع کوالکام بهره نمی‌برد؛ بلکه این دستگاه به فناوری اختصاصی Dash Charge مجهز شده که نسبت به شارژر سریع کوالکام از شدت جریان قوی‌تری برخوردار است و از سیستم اختصاصی خود برای کنترل گرما استفاده می‌کند.

ال‌جی وی ۳۰ با ۵۳ درصد شارژ توانست رتبه دوم این فهرست را از آن خود کند. آیفون ۱۰، ۸ و ۸ پلاس با فاصله بسیار کمی به ترتیب ۵۰، ۴۹ و ۴۷ درصد در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ شدند؛ البته برای شارژ آن‌ها شارژر سریع به کار گرفته شد.

 

 

با این حال باید به این موضوع توجه داشت که آیفون‌های جدید با استفاده از شارژر اصلی خود یعنی شارژر استاندارد AC بسیار کندتر شارژ می‌شوند. به‌عنوان مثال، میزان شارژ آیفون ۱۰ (iPhone X) پس از ۳۰ دقیقه تنها ۱۷ درصد افزایش یافت.

سایر پرچم‌داران نظیر گلکسی نوت ۸، اس ۸ و اس ۸ پلاس بین ۳۵ تا ۳۸ درصد شارژ شدند و پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال نتایج مشابهی داشتند.

اما به لحاظ افزایش مدت‌زمان تست گوشی‌های بالارده، وان پلاس بار دیگر رتبه نخست این فهرست را از آن خود کرد و در عرض ۶۰ دقیقه، ۹۳ درصد شارژ شد. به همین ترتیب، ال‌جی وی ۳۰ با افزایش ۸۶ درصدی توانست در رتبه دوم باقی بماند. جدیدترین آیفون‌ها به مانند تست اول، در جایگاه سوم قرار گرفتند؛ گرچه آیفون ۱۰ با میزان ۸۱ درصد شارژ نسبت به دو مدل ۸ و ۸ پلاس از ظرفیت بالاتری برخوردار بود.

در حقیقت باید قبول کنیم که آیفون برای افزایش سرعت شارژ دستگاه‌های خود، کاربران را فریب داده است؛ زیرا آن‌ها را مجبور به خرید شارژر اضافه می‌کند.

 

در نهایت، اگر سرعت شارژ گوشی برایتان از اولویت بالایی برخوردار است، وان پلاس 5T بهترین انتخاب محسوب می‌شود. با توجه به اینکه این دستگاه حدود ۴۹۹ دلار قیمت دارد، می‌توان آن را به‌عنوان یک گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه در کنار پرچم‌دارانی با مشخصات و کارایی بالا قرار داد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *