اخبار موبایل های تازه وارد

حق اختراع مرتبط با دو طرح عجیب برای حذف ناچ توسط ویوو به ثبت رسید

ویوو به تازگی دو طرح جالب و عجیب را برای حذف ناچ ارائه داده که خوشبختانه توانسته است حق اختراع مرتبط با این دو طرح را نیز به ثبت برساند. کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به دنبال راهکارهایی برای حذف ناچ و کاهش حاشیه اطراف نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند خود هستند. در این میان کمپانی چینی ویوو دو طرح جالب و درواقع عجیبی را برای حذف ناچ ارائه داده و موفق شده تا حق اختراع این طرح‌ها را هم به ثبت برساند.

طرحی که این کمپانی برای حذف ناچ و کاهش حاشیه نمایشگر گوشی ارائه داده، ظاهر گوشی را مشابه یک خرگوش کرده است. درواقع این کمپانی برای جلوگیری از هدر رفتن فضای بالای نمایشگر جهت قرار گرفتن دوربین سلفی و سنسورها بر روی آن، فضایی را خارج از فضای مستطیل شکلی نمایشگر برای قرار گرفتن دوربین سلفی و سنسورها طراحی کرده است.

البته ویوو طرح خود را برای حذف ناچ در نیمه‌های سال 2018 در دفتر جهانی حقوق مالکیت معنوی به ثبت رسانده است اما عکس‌ها و اسناد آن در ماه جاری منتشر شدند. از آن‌جایی که طرح‌ ارائه شده توسط کمپانی ویوو برای حذف کمی عجیب به نظر می‌رسد احتمال اینکه این طرح تنها در حد همان پتنت باقی بماند و به یک گجت فیزیکی تبدیل نشود زیاد است چراکه تاکنون پتنت‌های زیادی برای حذف ناچ مطرح شدند اما به صورت فیزیکی اجرا نشده‌اند.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *