اخبار شیائومی, اخبار موبایل های تازه وارد

شیائومی می 8 در برابر وان پلاس 6: کدام گزینه مناسبی است

شیائومی می 8 در برابر وان پلاس 6: کدام گزینه مناسبی هستند

شرکت شیائومی در ماه های اخیر بود که از پرچمدار نسل جدید می 8 خود رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که مشخصه های قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شده و یک مدل پرچمدار کارآمد به شمار می رود.

در حالی که انتظار می رفت شاهد رونمایی می 7 باشیم شیائومی به رونمایی مدل می 8 پرداخت و می 7 را کنار گذاشت. این اسمارتفون زبان طراحی جدیدی در مقایسه با مدل های پیشین داشته و شیائومی سعی کرد آن را به گوشی هوشمند جذاب تری در مقایسه با مدل های پشین تبدیل کند.

اگرچه می 8 پرچمداری قابل بوده، یکی دیگر از شرکت های چینی که مدل پرچمدار قابل توجهی معرفی کرد، وان پلاس بود. کمپانی که اخیرا با معرفی وان پلاس 6 موجب تحسین همگان شد.

هنگامی که هوآوی تصمیم به معرفی پی 20 گرفت، رقبایی چون می 8 و وان پلاس 6 معرفی نشدند و در نهایت مدتی بعد شاهد روی کارآمدن پرچمداران چینی دیگری بودیم که هر یک برای خود مشخصات قابل توجهی داشته و توانستند محصولی بزرگ به شمار روند.

هر دو محصول چینی یعنی وان پلاس 6 و می 8 گوشی های هوشمندی بودند که در هنگام رونمایی با تحسین کارشناسان رو به رو شدند. زیرا نسبت به قبل پیشرفت قابل توجهی داشته و نشان دادند شیائومی و وان پلاس برای نسل بعدی اسمارتفون ها برنامه بزرگی ترتیب دادند.

البته در این مطلب می خواهیم به مقایسه هر دو گوشی هوشمند بپردازیم تا مشخص شود کدامیک ارزشمندتر هستند:

وان پلاس 6

  • صفحه نمایش 6.28 اینچی 1080×2280 پیکسلی AMOLED با نسبت تصویر 19:9 و تراکم پیکسلی 402ppi
  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 845 با تراشه گرافیکی آدرنو 630
  • حافظه رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 یا 64 گیگابایتی
  • سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو
  • باتری 3300 میلی آمپری
  • دوربین اصلی دوگانه 16 و 20 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از شبکه 4G LTE، بلوتوث 5.0، وای فای، جی پی اس
  • ابعاد 155*75*7.8میلیمتری/ وزن 177 گرمی

می 8

  • صفحه نمایش 6.28 اینچی 1080×2280 پیکسلی AMOLED با نسبت تصویر 19:9 و تراکم پیکسلی 402ppi
  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 845 با تراشه گرافیکی آدرنو 630
  • حافظه رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 یا 64 گیگابایتی
  • سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو
  • باتری 3300 میلی آمپری
  • دوربین اصلی دوگانه 16 و 20 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از شبکه 4G LTE، بلوتوث 5.0، وای فای، جی پی اس
  • ابعاد 155*75*7.8میلیمتری/ وزن 177 گرمی

آشنایی با وان پلاس 6

شرکت وان پلاس گوشی هوشمند وان پلاس 6 را در بهار 2018 معرفی کرد. اسمارتفونی که نسبت به مدل پیشین تغییرات بسیاری پیدا کرد و آن را می توان انقلاب طراحی وان پلاس دانست.

در بحث ویژگی های طراحی و سخت افزاری وان پلاس 6 باید آن را یک مدل قابل توجه از وان پلاس دانست که می تواند نظر هر فردی را جلب کند. گذشته از آن سخت افزاری قدرتمند چون پردازنده اسنپدراگون 845، حافظه رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و صفحه نمایش FHD+ و چندی دیگر ویژگی بزرگی را برای وان پلاس 6 رقم زده تا به عنوان پرچمداری باکیفیت و حتی پریمیومی شناخته شود.

بدنه این اسمارتفون آلومینیومی بوده و از شیشه ساخته نشده اما کیفیت بالا بدنه نشان می دهد که با گوشی هوشمند معمولی رو به رو نیستید و وان پلاس سعی کرده آن را با ساختاری قابل توجه همراه سازد. شرکت وان پلاس با معرفی چنین دیوایسی سعی کرده طرفداران پرچمداران دیگر برندها را به محصول رده بالا خود جلب کند و موفق نیز عمل کرده است. زیرا با مشخصات بزرگ و طراحی بهینه می توان این مدل را در دسته بهترین تلفن های هوشمند چینی قرار داد.

البته با به کارگیری ویژگی های جالب توجه نسبت به نسل پیشین یعنی وان پلاس 5، عجیب نیست که این مدل جالب توجه و بزرگ به شمار رود. مشخصه هایی که در این مدل شاهد هستیم کلیدی بوده و یک مدل معمولی محسوب نمی شود. بنابراین باید به استفاده از آن پرداخت و لذت برد زیرا ایرادات کمی در این گوشی هوشمند مشاهده می شود.

آشنایی با می 8 شیائومی

شرکت شیائومی پرچمدار نسل فعلی خود می 8 را در اواسط سال 2018 معرفی کرد. اسمارتفونی که در چند مدل مختلف رونمایی شد و بالاترین نسخه آن نیز می 8 پرو نام داشت که در چند بخش تفاوتی با می 8 برای آن در نظر گرفته شد.

می 8 دارای سخت افزار قدرتمندی بوده و طراحی شیک نیز برای آن در نظر گرفته شد. از مشخصه های بارز می توان به صفحه نمایش 6.28 اینچی 1080×2280 پیکسلی AMOLED با نسبت تصویر 19:9 و تراکم پیکسلی 402ppi اشاره کرد. چنین نمایشگری پروضوح و روشن است و همان تجربه کاربری خوبی را رقم می زند که صاحبان Mi 8 شیائومی از آن انتظار دارند.

نتیجه گیری

محصول شیائومی یک پرچمدار کامل تری محسوب می شود اما وان پلاس هم برای پرچمدار خود بهترین ها را در نظر گرفته و توانسته در تست ها بهترین نتیجه را کسب کند. از این رو اگر به نوآوری علاقه دارید، بدون شک شیائومی انتخاب بهتریست و اگر سرعت عمل بیشتر را می پسندید، وان پلاس حرف های بیشتری برای گفتن دارد.

منبع

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *