دسته‌بندی نشده

جدیدترین اثرات طرح رجیستری گوشی های موبایل بر بازار

گوشی موبایل

اگر در مورد طرح رجیستری تلفن های همراه شنیده باشید (اطلاعاتی در مورد طرح رجیستری) بیشک علاقه مند خواهید بود اثرات طرح رجیستری را در بازار تلفن های همراه را نیز بدانید.همانطور که میدانید این روزها بازار گوشی موبایل جان تازه ای به خود گرفته و شاهد تغییرات اساسی است. البته مهم ترین تغییر این روزهای اخیر در بازار موبایل، افزایش 25 درصدی قیمت گوشی موبایل است. رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در این مورد گفت: “دلیل این افزایش قیمت، اجرای طرح رجیستری گوشی های هوشمند بوده است. همچنین سودآوری این طرح به قدری است که سازمان تأمین اجتماعی نیز دست به واردات گوشی آیفون زده است.”

از طرفی لازم به ذکر است که به گفتۀ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، اثرات طرح رجیستری تلفن های همراه هنوز به طور واضح مشخص نشده است و دلیل اصلی افزایش قیمت گوشی موبایل، افزایش نرخ دلار بوده است.

باید گفت که در اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل، دقت کافی وجود ندارد و اثرات مخربی در بازار گوشی های هوشمند به همراه داشته است. و البته تعداد زیادی از گوشی های هوشمندی که بعد از انجام این طرح و از طریق غیرقانونی وارد کشور شده اند، نیز غیرفعال شدند و معضلاتی برای مالکین آنها به همراه داشته است.

اثرات طرح رجیستری از دیدگاه مدیران سازمان مقررات و  ارتباطات رادیویی

یکی از مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در صحبت با رسانه ها در این مورد گفت، گوشی هایی که بعد از اجرای طرح رجیستری غیرفعال شده اند، ربطی به ما ندارد و باید از طریق صحیح وارد کشور می شدند.

اثرت طرح رجیستری تلفن های همراه

مهمترین اثرت طرح رجیستری در بازار تلفن های همراه

فاز دوم طرح رجیستری نیز در هفته آینده اجرا خواهد شد؛ در این فاز خرید و فروش گوشی های دست دوم شامل این طرح خواهد شد و قرار است قبل از 22 بهمن ماه، یکی از سه برند سامسونگ، هوآوی و ال جی وارد اجرای طرح شود.

فرآیند ثبت تغییر مالکیت گوشی های دست دوم نیز باید به صورت کامل در سامانه رجیستری ثبت شود. برای این منظور، میتوانید کد دستوری #7777* را وارد کرده و به صورت رایگان این کار را انجام دهید؛ مراحل کار نیز به این صورت است که ابتدا صاحب گوشی موبایل شماره سیم کارت خود و سپس کد IMEI که 15 رقم میباشد را وارد کرده و در نهایت شماره سیم کارت خریدار جدید را وارد میکند. تجربه شما از اثرات طرح رجیستری تلفن های همراه چیست؟ آیا افزایش قیمت تلفن های همراه را تنها به واسطه افزایش قیمت دلار میدانید؟ خوشحال خواهیم شد تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *