اخبار موبایل های تازه وارد

هوآوی گوشی هوشمند میت 20 ایکس 5G را عرضه کرد

هواوی میت 20 ایکس 5G یکی از آن محصولات جذاب این شرکت چینی است که مدت ها است خبرهای زیادی درباره ان شنیده ایم. اما بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و حاشیه ها و مشکلات ایجاد شده برای هواوی، این گوشی هوشمند به صورت رسمی معرفی و وارد بازار چین شد. گفتنی است که پیش از گزارش ها حکایت از آن داشتند که عضو جدید خانواده میت 20 در ماه ژوئن وارد بازار انگلستان خواهد شد، اما تحریم گسترده هواوی توسط شرکت های مختلف فناوری سبب شد که هواوی از تاریخ اعلام شده عقب نشینی کرده و بالاخره در ماه جولای 2019 از اولین گوشی هوشمند مجهز به نسل پنجم ارتباطات خود پرده برداری کند.

هواوی میت 20 ایکس نسخه 5G تفاوت های زیادی نسبت به مدل استاندارد خودش تجربه نکرده و بزرگ ترین مزیت ان اتصال به نسل پنجم ارتباطات خواهد بود. با این حال این گوشی هوشمند به یک صفحه نمایش 7.2 اینچی با نسبت تصویر 18.7:9 مجهز شده است که بخش بالایی خودش یک ناچ قطره ای شکل می بیند که محل قرار گرفتن دوربین سلفی دستگاه است. البته که هواوی برای جذاب تر نماینده جدید خودش در میان بالارده ها، تصمیم به افزایش حافظه رم، فضای ذخیره سازی و ظرفیت باتری کرده است که باتوجه به امکان اتصال به شبکه 5G امری ضروری به نظر می رسد.

به این ترتیب هواوی میت 20 ایکس استاندارد دارای 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی بوده و برای تامین انرژی الکتریکی موردنیاز خود از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت که از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی پشتیبانی می کند، استفاده می کند. اما نسخه 5G از این محصول به یک حافظه 8 گیگابایتی رم و 256 گیگابایتی ذخیره سازی داخلی مجهز گردیده و برای تامین انرزی الکتییک خود نیز از یک باتری با ظرفیت 4200 میلی امپر ساعتی استفاده می کند. گفتنی است که این باتری به قابلیت شارژ سریع 40 واتی نیز مجهز گردیده است. هر دو دستگاه از یک تراشه کایرین 980 هواوی برای پردازش اطلاعات استفاده کرده در پنل پشتی خود میزبان یک دوربین سه گانه با سنسورهای 40 مگاپیکسلی، 20 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی هستند.

هم اکنون پروسه ثبت نام و عرضه این دستگاه در بازار امارات متحده عربی اغاز شده و کاربران این بخش می توانند که میت 20 ایکس 5G را از اپراتور همراه اتصالات با قیمت 960 دلار خریداری کنند. البته در کنار این موضوع کاربران کشور ایتالیا نیز می توانند در پیش خرید این محصول در سرویس آمازون شرکت کرده و با پردخت 1240 دلار خرید خود را نهایی کنند. گفتنی است که گوشی های ثبت سفارش شده در این بازار از تاریخ 22 جولای تحویل داده شده و کاربران بازار چین نیز می توانند که از تاریخ 26 جولای سفارش های خود را ثبت کنند.

منبع

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *