اخبار شیائومی

پاینکن چیبستی که توسط شیاومی معرفی میشود

چیپست «پاینکُن» شیائومی 10 اسفند معرفی می شود

درباره شیاومی در خبرها آمده:

در اخبار تکنولوژی شیائومی آمده است که شرکت شیاومی در نظر دارد تا یک چیپست اختصاصی که از تولیدات خود می باشد روانه بازار کند. بر همین اساس شیائومی امروز در وبسایت Weibo تأیید کرده که سیستم روی چیپ توسعه یافته اش را در تاریخ 10 اسفند در پکن چین رونمایی خواهد کرد.

متأسفانه شیائومی اطلاعات دیگری را در اختیار علاقه مندان به برند خود قرار نداده اما بر اساس شایعات پیشین موبایل هوشمند Mi 5c با اسم رمز «مری» نخستین تلفن همراه مجهز به چیپست های «پاینکُن» است.

گفتنی است اطلاعات فاش شده در پایگاه داده Geekbench نشان می دهد که Mi 5c به یک پردازنده هشت هسته ای، 3 گیگابایت حافظه رم و اندروید 7.1.1 مجهز است.

لازم به ذکر است که برنامه شیائومی برای تولید چیپست های اختصاصی، پنهانی نبوده و این شرکت با همکاری کمپانی Leadcore در نوامبر سال 2014، «پاینکُن الکترونیکس» را راه اندازی کرد. بر همین اساس پروژه مذکور بیش از دو سال به طول انجامیده است.

ناگفته نماند که تولید اختصاصی چیپست به معنای کاهش وابستگی به کمپانی های مدیاتک و کوالکام بوده و شیائومی می تواند از فناوری های ارتباط رادیویی Leadcore در سیستم روی چیپ های خود بهره برده و هزینه های خود را در طولانی مدت کاهش دهد.

زمانی که شیائومی در تولید چیپست به بلوغ رسد قادر خواهد بود تا قابلیت های بیشتری را در آن گنجانده و در بازار پر رقابت موبایل عرض اندام کند اما تا آن موقع باید منتظر ماند و دید که راندمان «پاینکُن» در عمل چگونه است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *