Cart Is Empty

    سبد خرید شما خالی است.


حقایقی درباره ی شیائومی را از 5 جنبه ی مختلف بررسی کردیم تا دیدی بهتری از شیائومی بیابید.

نویسنده : هادی شادی 1396/07/12 تعداد نظرات : 0
5 واقعیت عجیب درباره شیائومی

حقایقی درباره ی شیائومی

حقایقی درباره ی شیائومی را در مقاله ای از 5 جنبه ی مختلف بررسی کردیم تا دیدی بهتری از شیائومی بیابید. با ما همراه باشید.

شیائومی در عرصه ی تولید دستگاه های هوشمند یکی از برترین استارتاپ های دنیا می باشد که واقعیت های جالبی در  پس زمینه ی شگل گیری خود دارد.

شیائومی خیلی در صنعت تولید دستگاه های هوشمند سابقه ی طولانی ندارد.این شرکت در سال 2010 به بازار ورود کرد و به سرعت استقبال کاربران در دنیا متوجه خود ساخت. با این وضعیت ، محبوبیت شیائومی در چین نسبت به سایر کشور ها خیلی بیشتر است. گرچه جمعیت بالا و حس وطن پرستی در بالا بودن محبوبیت نقش دارد، با این وجود فروش حرف اول و آخر را می زند. در ادامه ی مقاله ما حقایقی درباره ی شیائومی را به گوش شما خواهیم رساند که واقعا در نوبه ی خود عجیب می باشند :

 شیائومی کلمه ای نامفهمومی است

 

حقایقی درباره ی شیائومی

واجب نیست که یک تولید کننده نامی با مسما و دارای مفهمومی را در زبان کشورش، برای کسب وکار خود انتخاب کند. شیائومی در حقیقت تبدیل حروف زبان چینی به حرف لاتین است. که معنی و مفهوم آن می تواند باعث گیجی شنونده بشود. کلمه شیائومی در زبان چینی از دو کلمه ی  小米 به وجود آمده است که به صورت املایی (Xiao و Mi) به رشته ی تحریر در می آید و ترکیب این دو کلمه در زبان چینی به معنای ” کمی ارزن ” است.

در ضمن شیائومی برای نمایش لوگوی خود از کلمه ی انگلیسی mi  بهره می برد.با این وجود می توان پی برد شیائومی در تلاش است در لوگوی خود ترکیبی از زبان انگلیسی و چینی را هم زمان ایجاد کند. با بررسی دقیق تر کلمه ی mi به حقیقت جالبی میرسیم. اینکه این کلمه در زبان چینی به معنای قلب می باشد. اگر دقت کنیم کلمه mi در همه ی مدل های شیائومی مانند می، می نوت و ردمی مشاهده می شود.با این وجود افراد غیر چینی از معنی زیبای این کلمه بی اطلاع اند.

شیائومی استارتاپ فوق العاده با ارزشی می باشد

سال 2015 برای شیائومی جهش فوق العاده ای بود. قبل از به وجود آمدن شیائومی، همه ی ما تصور می کردیم استارتاپ ها در بالاترین بهره وری خود می توانند 30 نفر از بی کار ها را شاغل کنند و با استفاده از این نیروی انسانی قدم در ایجاد برند بگذارند; در این وسط شیائومی ظهور کرد و توانست با پشت سر گذاشتن اوبر، عنوان با ارزش ترین استارتاپ جهان را برای خود به ارمغان بیاورد.قبل از پیدایش شیائومی، ارزش یک استارتاپ به زور به 20 میلیارد دلار می رسید. ولی شیائومی رکورد ها را جابه جا کرد و توانست با کسب ارزش 46 میلیارد دلاری شرکت AirBNB را نیز پشت سر بگذارد.اکنون شیائومی به جایگاهی رسیده است که دارای 8 هزار کارمند می باشد. اما در مقابل 170 هزار نیروی انسانی هوآوی کمتر می تواند عرض اندام بکند.

با اینکه تراز رشد شیائومی در بالاترین حد خود قرار دارد. اما بازار تکنولوژی هر لحظه دارای نوآوری جدید و تکامل گسترده می باشد.پس نباید به افتخارات گذشته تکیه کند. و اینکه برای ادامه ی راه باید با تحولات همراه و در حد توان خودش تحول ساز باشد.

ویژیگی بارز شیائومی تنوع در فعالیت هاست

 

حقایقی درباره ی شیائومی

 

استراتژی تنوع محصول برای شرکت های بزرگی مانند سونی، هوآوی یا سامسونگ کاملا قابل پیش بینی و درک شدنی می باشد.این واقعیت زمانی جالب می شود که شرکت تازه تاسیسی به نام شیائومی این استراژی را انتخاب کند. می توان گفت در بین حقایقی درباره ی شیائومی تنوع در فعالیت های عجیب ترین آن هاست. شیائومی کاملا درک کرده است که تنوع بخشی به فعالیت ها رمز موفقیت شرکت های تکنولوژی محور می باشد. از حقایقی درباره ی شیائومی می توان به درک بالای این شرکت در تولید محصول با ارزانترین هزینه ی تولیدی می توان اشاره کرد.

شیائومی در آن واحد توانست در شاخه های تولید دستگاه های الکترونیکی ( مانند گوشی هوشمند، دستبند های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون های هوشمند ) و در عرصه لوازم حانبی  – شامل هدفون ، کفش هوشمند شیائومی – به تلاش ادامه دهد.نکته ی مهم حقایقی درباره ی شیائومی در اینجاست که شرکت نوپای شیائومی به این تلاش ها بسنده نکرده و در تولید تکنولوژی های دیگری چون روتر، دسته بازی و حتی هواپیما های بدون سرنشی نیز تلاش هایی انجام داده است!

شیائومی توانسته متخصصان بزرگی را جذب کند

همان طور که می دانید، جذب افراد نخبه و متخصص در هر زمینه ای برای هر شرکتی قطعا باعث رشد آن شرکت می شود. در این میان شرکت کوچک یا بزرگ باید بتوانند با افراد سرشناس در حوزه خود تماس برقرار کنند و بتوانند از آن ها مشاوره بگیرند. در سال 2013 شیائومی توانست تا با هوگو بارا به عنوان نایب رئیس خود وارد عرصه تولید ومدیریت بشود. از سوابق بارا می توان به مدیر تولید بودن این شخص در گوگل و همچنین مدیر ارشد توسعه دهندگان اندروید اشاره کرد. از حقایقی درباره ی شیائومی می توان به درخواست همکاری این شرکت به  استیو وزنیاک ( بنیان گذار اپل ) اشاره کرد. بعد ها وزنیاک گفت ” محصولات شیائومی آنقدر خوب هستند که می توانند بازار آمریکا را قبضه کنند “.  در واقع شیائومی توانست لقب استیو جابز چینی را از آن خود بکند. هم اکنون یکی دیگر از نیروی های سابق گوگل که سابقه ای هم در مایکروسافت داشته است، با شیائومی همکاری می کند. از حقایقی درباره ی شیائومی می توان به زنده بودن این استارتاپ اشاره کرد. چونکه از این استارتاپ نیروهای بزرگی پشتیبانی می کنند.

تهمت جاسوسی دامن شیائومی را گرفت

حقایقی درباره ی شیائومی

به نظر می رسد که چینی ها می خواهند با استفاده از تلفن های همراه تولیدی خود شروع به جاسوسی از کاربرها کنند. در تکمیل این فرضیه، سال 2014 نوعی بد افزار در گوشی های ردمی نوت و ردمی وان اس شیائومی تشخیص داده شد، که در بازار های چین، هنگ کنگ وتایوان به صورت کسترده ای فعال شده بودند. این خبر بسیار اسفناک توسط رسانه ها پخش شد. و باعث شد تیم حقیقت یابی تشکیل و در نهایت منجر به حذف آن برنامه ها از تک تک گوشی های همراه شد.

بعد از این رسوایی، شیائومی دوباره توانست اعتماد افکار عمومی را جلب کند. اما در سال 2015 واقعیت جالبی بازگو شد.اینکه شرکت آلمانی جی دیتا اعلام کرد، برنامه های جاسوسی در گوشی های چینی همیشه وجود داشته است. برای مثال گوشی چینیStar N95 00 این گفته را برای همگان به اثبات رساند. در هر صورت کاربر ها از اینکه تمام اطلاعات آن ها توسط گوگل استفاده  شود یا توسط گوشی های چینی به سرقت برود یک را انتخاب می کنند. و در شرایط گوناگون راه حل دومی را انتخاب می کنند.

درباره نویسنده

دیدگاه ها