اخبار موبایل های تازه وارد

تحریمی دیگر برای هواوی از سوی فیسبوک

البته فیسبوک با انجام مصاحبه ای با رویترز بیان داشته است که کاربران استفاده کننده از گوشی های هوشمند هواوی به راحتی می توانند که اپلیکیشن های این شرکت شامل فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ را از طریق پلی استور دانلود کرده و نصب کنند. همچنین این کاربران به راحتی می توانند بروزرسانی های ارائه شده را نیز بر روی دستگاه خود نصب کنند، اما از این پس دیگر خبری از اپلیکیشن های نصب شده این شرکت بر روی گوشی های این شرکت به صورت پیش فرض نخواهد بود. علاوه بر این ها، هواوی با دیگر شرکت های مهم همچون توییتر و Booking.com نیز همکاری هایی داشته و اپلیکیشن های این شرکت ها را نیز به صورت پیش فرض نصب شده ارائه می کند، اما تا به این حال این دو شرکت به خبرهای جدید واکنشی از خود نشان نداده اند.

به این ترتیب فیسبوک نیز در کنار شرکت هایی همچون گوگل، آرم، کوالکام و فدکس برای تحریم هواوی قرار گرفته است، اما تحریم این شرکت کمی متفاوت تر از آن چیزی است که شرکتی مثل گوگل تصمیم به اجرایش گرفته است. گوگل تصمیم بر ای ندارد که همکاری تجاری خود با هواوی را متوقف کرده و مجوزهای اندروید را برای این شرکت به حال تعلیق دراورده است. به این ترتیب اگرچه گوشی های هوشمند هواوی می توانند از امکانات پلی استور به راحتی استفاده کنند، اما دیگر خبری از ارائه بروزرسانی های جدید اندروید برای آن ها نخواهد بود.

با این حال دولت دونالد ترامپ مهلت 90 روزه ای را به هواوی داده است که در ماه اوت سال داری به پایان می رسد، باید دید که مسئولان غول تکنولوژی چینی به جمع بندی درمورد وضعیت فعلی خود خواهند رسید، شاید تحریم شرکت هایی مثل فیسبوک به این شرکت آسیبی وارد نسازد، اما عدم همکاری گوگل و آرم با هواوی می تواند که ضربات شدیدی را به بخش نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت وارد کند.

منبع

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *