نرم افزار

تلگرام ایکس رسماً در سایت شرکت تلگرام معرفی شد

تلگرام ایکس

تلگرام ایکس روز 12 بهمن ماه در سایت رسمی تلگرام معرفی شد. داستان تلگرام ایکس در ابتدا واضح نبود اما پس از معرفی آن از طرف تلگرام، همه چیز آشکار شد.

حتماً میدانید که اپلیکیشن هایی بسیاری از روی APIهای تلگرام ساخته شده اند و اکثر آنها امکانات بسیار بیشتری نیز از خود تلگرام دارند. یکی از این اپلیکیشن ها که challegram نام داشت، اخیراً توسط تلگرام خریداری شد.

 

معرفی تلگرام ایکس

پس از خریداری، شرکت تلگرام این اپلیکیشن را به نام تلگرام ایکس تغییر نام داد و در پلی استور منتشر کرد. در نهایت، پس از چند روز در سایت تلگرام درمورد این اپلیکیشن ویدئویی منتشر شد و به این ترتیب رسماً از سوی تلگرام معرفی و تائید شد.

 

تلگرام ایکس

ویژگی های Telegram X

Telegram X بر پایه (TDLib (Telegram Database Library توسعه داده شده است. همچنین امکانات این نرم افزار بسیار بیشتر از تلگرام فعلی است.

  • پیش نمایش چت ها: یک امکان جالب که برای تمام کاربران نیاز است، مشاهده پیش نمایش از چت ها است. در این اپلیکیشن میتوانید با لمس طولانی چت، پیش نمایش آن را مشاهده کنید.
  • حذف Bubble: یکی امکان جالب دیگر حذف کادر دور پیام ها است. در واقع عکس و متن دیگر محدود به کادر دور خود نخواهند بود.
  • محیط زیبا و روان: محیط این اپلیکیشن بسیار زیباتر، سریع تر و روان تر است. انیمیشن های زیادی درون آن وجود دارد. نبود کادر دور پیام ها و عکس ها و نبود کادر Mute/UnMute در زیر کانال ها از دیگر جذابیت های آن است.
  • منوی پخش موزیک و ارسال فایل زیباتر: در تلگرام ایکس کافیست بر روی آیکُن ارسال فایل بزنید تا زیبایی و کارآمدتر شدن آن را مشاهده کنید. همچنین منوی پخش موزیک نیز تغییرات زیبایی کرده است.
  • پخش ویدئوی شناور: در تلگرام ایکس شما میتوانید ویدئو را در حالت شناور پخش کنید تا بتوانید همزمان با پخش آن، به کارهای دیگر در داخل اپلیکیشن برسید.

امکان جایگزینی تلگرام با Telegram X

احتمال میرود تلگرام ایکس در آینده جایگزین تلگرام شود؛ اما به گفته تلگرام اگر هم این اتفاق رخ ندهد، از تلگرام ایکس برای تست و کمک گرفتن در افزودن امکانات جدید میتوان استفاده کرد.

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *