در این مقاله از موبوتل، نحوه ریست کردن هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Buds 4 را به شما به طور کامل و گام به گام توضیح میدهیم.
حذف شدن جک 3.5 میلیمتری هدفون از موبایلها و همزمانی آن با افزایش چشمگیر کیفیت هندزفریهای بلوتوثی باعث شد تا بسیاری از کاربران نسبت به خرید هندزفریهای بلوتوثی علاقه نشان دهند. این امر باعث شد تا شرکت نوآور شیائومی دست به تولید هندزفریهای بلوتوثی متنوع و خوشقیمت بزند که نتیجه آن، کاهش قیمت و افزایش کیفیت مدلهای موجود در بازار بود.
هم اکنون بعد از گذشت چند سال شاهد عرضه نسل چهارم هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Buds 4 هستیم. مدلی که با وجود داشتن قیمتی مناسب موفق شدهاست تا امکانات جدید بسیاری را به کاربران عرضه کند. از جمله این امکانات میتوان به عمر باتری فوقالعاده 30 ساعتی، درایورهای 10 میلیمتری با صدایی شفاف، مقاومت به آب با استاندارد IP54، پشتیبانی از بلوتوث 5.2 و قابلیت Active Noise Cancelling اشاره کرد. قابلیت Active Noise Cancelling (ANC) با استفاده از میکروفونهای قرار داده شده بر روی هر ایرباد، نویز و سر و صدای محیط را تشخیص داده و از رسیدن آن به گوش شما جلوگیری میکند. این قابلیت علاوه بر کاهش سر و صدای محیط، کیفیت و وضوح موسیقی را نیز افزایش میدهد.
برای مشاهده قیمت و مطالعه نقد و بررسی شیائومی ردمی بادز 4 کلیک کنید.
ریست کردن هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Buds 4 چگونه است؟
گاهی اوقات هندزفریهای بلوتوثی به مشکلاتی مانند وصل نشدن هندزفری به موبایل، پخش نشدن صدا از یک گوشی هندزفری، تمام شدن سریع باتری یک گوشی ایرباد بلوتوثی، عدم بخش صدا به شکل همزمان از دو گوشی هندزفری و… دچار میشوند. این دسته از مشکلات کاربران را به شدت کلافه کرده و استفاده از هدستهای بیسیم را برای کاربران سخت یا غیر ممکن میکنند.
خوشبختانه اکثر مشکلات یاد شده نرمافزاری هستند. نرمافزاری بودن مشکلات به این معنی است که با ریست کردن هندزفریهای بلوتوثی و برگرداندن آنها به تنظیمات کارخانه و Pair کردن دوباره آنها به موبایل میتوان اکثر این مشکلات را به طور کامل حل کرد. در صورتیکه هندزفری Xiaomi Redmi Buds 4 شما نیز با این دسته از مشکلات رو به رو شده است، میتوانید قبل از مراجعه به تعمیرکار با دنبال کردن مراحل زیر ایرباد خود را ریست کنید. با دنبال کردن مراحل زیر به احتمال زیاد مشکل شما به طور کامل حل خواهد شد.
- گام اول: تنظیمات موبایل خود را باز کنید.
- گام دوم: به قسمت ارتباطات (Connections) بروید و تنظیمات بلوتوث موبایل خود را باز کنید.
- گام سوم: در قسمت تنظیمات بلوتوث به دنبال بخش دستگاههای وصل شده (Paired Devices) بروید.
- گام چهارم: در لیست دستگاههای Pair شده به دنبال نام Redmi Buds 4 بگردید. سپس آن را انتخاب کنید و از لیست حذف کنید. گزینه حذف یا فراموش کردن در موبایلهای مختلف نامهای Forget، Unpair، Remove و یا Delete را خواهد داشت.
- گام پنجم: بعد از حذف کردن ایربادها از لیست دستگاههای بلوتوث موبایل، هر دو گوشی ایرباد ردمی بادز 4 را درون کیس شارژ قرار دهید.
- گام ششم: در پشت کیس شارژ یک دکمه قرار دارد. این دکمه را برای 10 ثانیه نگهدارید.
- گام هفتم: بعد از گذشت 10 ثانیه، چراغ LED نشانگر شیائومی ردمی Buds 4 در حالت چشمکزن و به رنگ سفید روشن خواهد شد.
- گام هشتم: بعد از گذشت چند ثانیه چراغ نشانگر به رنگ سفید و به شکل ثابت روشن خواهد ماند. این به معنای پایان فرایند ریست کردن هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Buds 4 است.
- گام نهم: تبریک، شما موفق به ریست کردن هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Buds 4 خود شدید. حالا کافیست دوباره ایربادها را به موبایل خود Pair کنید تا بتوانید از آنها استفاده کنید.
سوالات متداول
آیا ممکن است ریست کردن ایرباد شیائومی Redmi Buds 4 به آن آسیب برساند؟
خیر، ریست کردن هندزفری شیائومی بلوتوثی شیائومی Redmi Buds 4 به معنای بازگرداندن ایربادها به تنظیمات کارخانه بوده و خطری برای ایربادها یا موبایل شما ندارد.
آیا میتوان ایرباد شیائومی ردمی بادز چهار را به لپتاپ وصل کرد؟
بله، هدست Redmi بادز 4 از اتصال به لپتاپ پشتیبانی میکند.
عمر باتری ایرباد ردمی بادز 4 چند ساعت است؟
در صورت عدم استفاده از ANC، عمر باتری هدفون بیسیم ردمی بادز 4 با استفاده از کیس شارژ به 30 ساعت میرسد. عمر باتری ایربادها به تنهایی برای 6 ساعت استفاده کافیست.
آیا Xiaomi Redmi Buds 4 به موبایلهایی با بلوتوث قدیمی وصل میشود؟
بله، ردمی بادز 4 از بلوتوث 5.2 پشتیبانی میکند و توانایی وصل شدن به موبایلهایی با بلوتوث قدیمیتر مانند بلوتوث 4 و… را نیز دارا میباشد. البته بیشترین کیفیت صدا با اتصال به بلوتوث 5.2 فراهم میشود.
آیا مشکلات ایرباد شما با دنبال کردن مراحل بالا و ریست کردن هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Buds 4 حل شد یا در فرایند ریست کردن با مشکل خاصی رو به رو شدید؟ سوالات، نظرات و تجارب خود را در بخش دیدگاهها با ما در میان بگذارید.